شماره تماس : 09128443227

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 بهمن 1400 در ساعت 15 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون داخلی با اینکه به ظاهر مجموعه ای از کارهای ساده به نظر می رسد، اما نیاز به علم و نگاه هنرمندانه دارد. تلفیق رنگ ها و قرار دادن اجزای مختلف در یک منزل، اگر با عشق و مهارت یک هنرمند صورت بگیرد، قطعا نتیجه متفاوتی در پی خواهد داشت.

یک طراح داخلی تمام سعی خود را می کند تا یک محیط زیبا و کارآمد را برای شما ایجاد کند. در ادامه به مهمترین اشتباهات در دکوراسیون داخلی توسط مردم عادی می پردازیم.

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

محیط خانه جایی است که زمان زیادی را در آن می گذرانیم، پس بهتر است به چیدمان و دکوراسیون محیط اطراف خود بیشتر اهمیت دهیم. اینکه شکل معماری منزل یا محیط دفتر کار شما به چه صورت است در انتخاب یک دکوراسیون مناسب بسیار تاثیر دارد. این اولین اشتباهی است که ممکن است شما مرتکب آن شوید. انباشتگی بیش از حد و یا استفاده از رنگ های نامتناسب از جمله اشتباهاتی است که از عدم توجه به معماری ساختمان صورت می گیرد.

رشته طراحی دکوراسیون داخلی در دانشگاه های زیادی تدریس می شود، که نشان از اهمیت علمی و هنری این رشته می دهد. به همین خاطر یک طراح دکوراسیون داخلی مجهز به مهارتهایی است هر کسی برای اینکه یک محیط دلنشین در منزل خود داشته باشد، باید از آن استفاده کند.

عدم توجه به رنگ غالب در دکوراسیون داخلی

برای اینکه دکوراسیون و محیط خانه شما فضای لذت بخش داشته باشد، بیشتر دکوراتیوها پیشنهاد می کنند که از یک رنگ اصلی استفاده کنید. اما متاسفانه در اکثر خانه ها شاهد استفاده از چندین رنگ به عنوان رنگ اصلی هستیم. به طور مثال خرید وسایل جدید دکوری یا لوازم خانگی بدون در نظر گرفتن رنگ اصلی دکوراسیون داخلی خود، باعث از بین رفتن هماهنگی وسایل و دکور شما خواهد شد، که در نهایت زیبایی محیط کاهش پیدا می کند.

دکوراسیون داخلی

عدم توجه به ابعاد و اندازه ها

بسیاری از طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی بر این عقیده اند که تشبیه اتاق به یک شهر تعبیر درستی است. لذا بهتر است مانند یک شهر که نمایی از ساختمان ها با ارتفاع کوتاه و بلند ارائه می دهد، از وسایل نیز به همین شکل استفاده کنیم. هرگز دوست نداریم وقتی به اتاقی وارد می شویم با یکسری وسایل در سایزهای یکسان از نظر ارتفاع و حجم روبرو شویم. یکنواختی در چنین محیط هایی باعث تکراری شدن همه چیز در آن می شود.

تناسب را جدی بگیرید

بسیاری از افراد در این مورد افراط و تفریط می کنند. بعضی از وسایل در ابعاد بزرگ در بخش های مختلف خانه مانند کف یا روی دیوارها استفاده می کنند و بعضی دیگر از لوازم کوچک استفاده بیش از حد می کنند. یک دکوراسیون بی عیب و نقص از هر دوی اینها به شکلی متناسب بهره می برد. اصلی که اگر به نحو احسن در محیط به رعایت شود، محیط خانه شما بسیار جذاب و چشم نواز به نظر خواهد رسید.

هر چیزی را در جای خود قرار دهید

از جمله نکاتی که باید در دکوراسیون داخلی منزل خود مدنظر داشته باشید، قرار دادن لوازم و وسایل خود در جای مناسب است. اینکه از لوازم مربوط به اتاق خواب در پذیرایی خود استفاده کنید و یا کتابخانه خود را در ورودی خانه قرار دهید، اشتباه بزرگی است که علاوه بر بر هم زدن تعادل در خانه شما، باعث می شود دکوراسیون خود را به شکل کاربردی نیز قرار نداده باشید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

اشتباه در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ممکن است بیشتر از یک خانه بزرگ به چشم بیاید. زیرا محیط های کوچک نیاز به دقت بیشتر در تمام مواردی که به دکوراسیون داخلی مربوط می شود، دارند. مواردی همچون انتخاب رنگ اصلی و هماهنگ سازی دیگر رنگ ها با رنگ اصلی، چیدمان مناسب و کم جا برای محیط های اصلی مثل پذیرایی و دیگر موارد.

دکوراسیون داخلی

دیوارها نگین خانه

محصولات جدیدی وارد بازار دکوراسیون داخلی شده اند که می توان نیاز خود را از طریق آنها به سادگی رفع کنید و زیبایی منحصر به فردی به خانه خود بدهید. دیوارپوش هایی مانند کاغذ دیواری، طرح پوستر دیواری و طرح های چوبی و غیره از این قبیل محصولات هستند. اما پوستر دیواری می تواند بهترین گزینه باشد.

پوستر سه بعدی

از تبلیغات محیطی برند های بزرگ گرفته تا نقاشی هنرمندانی که آثاری سه بعدی و زنده را به نمایش می گذارند، همه نشان از محبوبیت تصاویر سه بعدی می دهند. حال در محیط خانه نیز  با پوستر سه بعدی می توانید واقعیت بیشتری به دیوار خانه خود ببخشید. اینکه تصاویر در دیوار شما به صورت سه بعدی به نمایش در بیایند، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

پوستر سه بعدی برای شما و خانه شما این امکان را فراهم می آورد تا متفاوت به نظر برسد. و هر بار برای برگشتن به خانه شوق زیادی داشته باشید. زیرا از بودن در آن احساس خوبی به شما دست می دهد.

پوستر دیواری

پوستر سه بعدی لاکچری

پوسترهای سه بعدی انواع مختلفی دارند و هر روز به تنوع طرح های آن نیز افزوده می شود. طرح های طبیعت، طرح های سه بعدی یا دو بعدی، طرح های رنگی و پوستر سه بعدی لاکچری از انواع آن می باشند. پوستر سه بعدی لاکچری به شما احساس ثروت را منتقل می کند. با نصب پوستر سه بعدی لاکچری، فارغ از اینکه در چه محله و شهری زندگی می کنید، تصور خواهید کرد که انسان ثروتمندتری هستید.

پوستر دیواری

با نصب پوستر سه بعدی نگاه هر مهمانی یا بازدید کننده ای را به دیوارهای خود جلب می کنید و موجب می شوید آنها نیز احساس خوبی از قرارگرفتن در این محیط داشته باشند.

پوستر دیواری 

پوستر دیواری سه بعدی

پوستر طبیعت

همه ما از تماشای مناظر طبیعی لذت می بریم. بیشتر اوقات برای فرار از روزمرگی و فضای بی روح شهری به نزدیکترین طبیعت پناه می بریم، تا از نظر روحی دوباره شارژ شویم. پوستر دیواری طبیعت برای همین منظور طراحی شده است تا با نصب آن بر روی دیوار خانه خود احساس کنیم هر روز در طبیعت هستیم. پوستر طبیعت دارای تنوع زیادی مانند مناظر دریا، جنگل و گل ها می باشد.

پوستر دیواری

علاوه بر این پوستر سه بعدی طبیعت  نیز تولید شده است که موجب زنده بودن طبیعت بر روی دیوار خانه شما می شود. و با تماشای آن تصور می کنید که پنجره ای بزرگ به سوی طبیعت در خانه خود دارید.

استفاده از یک پوستر دیواری با ترکیب رنگی مناسب با دکوراسیون شما بهترین راه برای هماهنگی بیشتر دیوار خانه شما با دیگر اجزا است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()