شماره تماس : 09128443227

نحوه صحیح اندازه گیری پوستر دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 بهمن 1400 در ساعت 15 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه پوستر دیواری یکی از انواع دیوارپوش ها می باشد که می توانید از آن‌ها برای دکور کردن انواع فضاها استفاده نمایید. این محصولات شباهت بسیاری به کاغذ دیواری دارد و طرح های بسیار متنوعی در میان آنها یافت می شود که همین عامل نیز سبب شده تا بتوان از آنها در واحد های مسکونی، اداری و یا تجاری به راحتی استفاده کرد.

همانطور که میدانید پیش از خرید پوستر سه بعدی و یا پوستر دیواری حتما باید به دقت دیوار های مدنظر خود را اندازه گیری کنید. این عامل به خصوص در پوستر دیواری ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا پوستر یک طرح مشخص را بر روی یک دیوار به نمایش در می آورد و اگر کوچکترین بی دقتی رخ دهد، کل زیبایی تصویر زیر سوال میرود.

در این مطلب آموزش اندازه گیری پوستر دیواری را به صورت کامل برای شما آورده ایم.

نحوه اندازه گیری پوستر

همانطور که گفتیم پوستر دیواری ها یک تصویر مشخص را بر روی یک دیوار نشان می دهند ولی برخلاف کاغذ دیواری الگوی مشخصی ندارند به همین دلیل اندازه گیری دیوار برای نصب پوستر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در صورتی که به درستی انجام نگیرد ممکن است محصول نهایی بزرگ و یا کوچکتر از حد ممکن باشد. البته جای نگرانی برای این کار نیست و در این مقاله این فعالیت ساده را به صورت کامل برای شما شرح داده ایم تا بتوانید با استفاده از یک متر به سادگی دیوار های خود را اندازه گیری کنید.

گفتنی است که اندازه گیری پوستر دیواری مشابه با اندازه گیری دیوار برای کاغذ دیواری است. البته باید اندازه گیری ها را برای نصب پوستر با دقت بالاتری انجام شود تا طرح مورد نظر کاملا دیوار  را پوشش بدهد.  پوستر دیواری سه بعدی را می توان در طرح ها و مدل های مختلفی یافت کنید و تنوع آنها بسیار گسترده می باشد. البته می توانید این محصولات را به صورت سفارشی و با تصاویر مورد نیاز خود از سایت دکور تک خریداری کنید.

اندازه‌گیری ابعاد دیوار کار بسیار راحتی است و تنها وسیله‌ای که برای این کار نیاز است یک متر است. اما توجه داشته باشد در صورتی که این کار به درستی انجام نگیرد ممکن است محصول نهایی بزرگ و یا کوچکتر از حد ممکن باشد.

نحوه اندازه گیری صحیح پوستر دیواری روی انواع دیوار

همانطور که می دانید دیوارها در اندازه‌ ها، حالت‌ ها و شکل‌ های متفاوتی وجود دارند و برای اندازه گیری دقیق نیاز به رعایت مواردی است که برای اندازه گیری صحیح آن ها، دانستن برخی از نکات که در ادامه توضیح داده شده است، ضروریست. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

·         نصب پوستر دیواری بر دیوار استاندارد

برای این کار به راحتی عرض و ارتفاع دیوار را مشخص کنید. در مرحله بعد به طور دقیق سطحی را که زیر پوشش کاغذ پوستر دیواری قرار گیرد با متر اندازه بگیرید. حتما توجه داشته باشید که هنگام ثبت و سفارش پوستر دیواری، 5 الی 10 سانتی‌متر بیشتر به ابعاد گرفته شده، اضافه کنید .

 

·         نصب پوستر دیواری بر دیوار شیب دار

زمانی که دیوار شما شیب دارد، فقط لازم است که طولانی‌ ترین بعد را اندازه‌گیری کنید. هرگونه کجی و یا ناراستی را نادیده بگیرید. به زبانی ساده تر باید بگوییم که دیوار را به عنوان یک مستطیل یا مربع در نظر بگیرید، هنگام نصب پوستر دیواری، نصب به همان صورت شیب‌ دار انجام می‌شود.

  پوستر دیواری 

·         نصب پوستر دیواری بر دیوار با دو شیب

اگر دیوار شما دارای دو شیب است، همچون مورد بالا طولانی‌ترین قسمت عرض و ارتفاع را اندازه بگیرید. باقی مراحل مانند نصب پوستر دیواری بر دیوار شیب دار است.

 

·         نصب پوستر دیواری بر دیوار با مانع

زمانی است که بر روی دیوار یک درب، پنجره یا موانع دیگری وجود دارد و دیگر نمیتوان به صورت عادی پوستر دیواری را نصب کرد. در این حالت مجددا، شما باز هم بزرگترین ابعاد را در نظر بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. فقط توجه داشته باشید که حتما موارد ف.ق را به کارشناس مربوطه اطلاع دهید تا به اجرای دقیق پوستر دیواری شما آسیبی وارد نگردد.

·         نصب پوستر دیواری بر دیوارهای پیوسته

اگر می ‌خواهید پوستر دیواری خود را بر روی دو یا چند دیوار به هم پیوسته اجرا کنید، تنها کافی است عرض هر دیوار را جداگانه گرفته و در هنگام سفارش ابعاد را با هم جمع بزنید و به همراه ارتفاع ثبت نمایید.

·         نصب پوستر دیواری بر دیوار با ستون

هنگامی که در وسط دیوار شما ستونی وجود داشت و تصمیم داشتید که روی آن هم پوستر دیواری نصب کنید، فقط کافی است علاوه بر عرض دیوار، عرض تمام ستون را هم اندازه بگیرید و موقع سفارش، آن ها را با هم جمع و ثبت کنید.

 پوستر دیواری

·         نصب پوستر دیواری بر دیوار دایره ای یا بیضی

اگر تمایل داشتید که پوستر دیواری خود را به صورت دایره یا بیضی اجرا کنید، تنها کافیست در دایره، بزرگترین قطر را در نظر گرفته و پیش ‌فرض مربع و در بیضی، بیشترین عرض و ارتفاع را با پیش‌فرض مستطیل جهت سفارش خود ثبت کنید.

 

روش محاسبه ابعاد پوستر دیواری

برای شروع بهتر است تا ابتدا یک کاغذ سفید برای خود انتخاب کنید و نقشه دیوار را بر روی آن بکشید. قطعا انجام این کار الزامی نمی باشد، اما در صورتی که بر روی دیوار های شما در و یا پنجره وجود دارد بهتر است تا با کشیدن نقشه دیوار و به دست آوردن ابعاد آن کارشناسان و طراحان را برای چاپ پوستر یاری کنید. پس از اینکه نقشه دیوار را رسم کردید بهتر است تا ارتفاع آن (فاصله میان سقف و زمین ) را اندازه گیری کنید. در صورتی که دیوار های واحد مورد نظر دارای قرنیز می باشد بهتر است تا ارتفاع را تا قرنیز ها حساب کنید.

در مرحله بعد، پس از اندازه گیری ارتفاع بهتر است، عرض دیواری را به دست آورید . عرض دیواری همان فاصله میان یک سر دیوار تا سر دیگر آن می باشد که باید به دقت آن را به دست آورید.

 پوستر دیواری

در انتها تمامی مقادیر به دست آمده را بر روی کاغذ یاد داشته کنید و در صورتی که پنجره و یا عامل دیواری بر روی دیوار وجود دارد نیز می تواند ابعاد آن را هم یاد داشت کرده و به نصاب و یا شرکت تولید کنند بدهید.

در انتها توجه داشته باشید که اگر دیواری دارای در یا پنجره است، باید بزرگترین ابعاد را اندازه گیری کنید و با اعلام محل قرار گیری در یا پنجره به همکاران ما طرح دلخواه خود را مطابق تصویر دریافت کنید.


اما اگر در وسط دیوار شما ستونی وجود داشت و خواستید بر روی آن هم پوستر دیواری نصب کنید، فقط کافی است علاوه بر عرض دیوار، عرض تمام ستون را هم اندازه گیری کنید و هنگام سفارش، آن‌ها را با هم جمع و ثبت کنید.

 

کلام پایانی

اندازه گیری دیوار برای نصب پوستر دیواری کار دشواری نیست ولی نیازمند دقت و حوصله است. در انتها باید گفت که هرگونه کجی و ناراستی را نادیده بگیرید و دیوار را به عنوان یک مستطیل یا مربع در نظر بگیرید، هنگام نصب پوستر دیواری، نصب به همان صورت شیب‌ دار انجام می پذیرد. در صورت ایجاد هرگونه ابهام یا مسئله، کارشناسان خبره ما در دکور تک، به صورت رایگان به شما مشاوره خواهند داد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()