شماره تماس : 09128443227

تاثیر رنگ بر دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 بهمن 1400 در ساعت 15 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از مهم ترین اجزای طراحی دکوراسیون، پوستر دیواری‌ها میباشند که علاوه بر طرح و جنس، انتخاب رنگ درست آن‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که رنگ نامناسب باعث دلزدگی و عدم تعادل در محیط خواهد شد. اگر قصد خرید پوستر دیواری جدید برای منزل خود را دارید به نکاتی که در این مقاله درباره طرح و تاثیر رنگ کاغذ دیواری ارائه خواهیم کرد توجه کنید.

روانشناسی تاثیر رنگ‌ها

باید بدانید که تاثیر رنگ‌ها تاحدود زیادی فردی میباشد و ممکن است در اشخاص مختلف تاثیرات متفاوتی داشته باشد، اما برخی از این تاثیرات دارای معنی واحدی در سراسر جهان را دارا میباشد. در ادامه این مقاله به روانشناسی تاثیر رنگ‌ها بطور کلی می‌پردازیم.

تاثیر رنگ‌ها تا حدودی فردی است و ممکن است در اشخاص مختلف متفاوت باشد، اما برخی از این تاثیراتدارای معنی واحدی در سراسر جهان است.

روانشناسی تاثیر رنگ های گرم

  اگر می خواهید فضایی پر شور و هیجان ایجاد کنید یا اشتهای میهمان ها را بالا ببرید از رنگ های گرم استفاده کنید. این رنگ ها با غذا در ارتباط هستند و باعث می شوند شکم تان به غرغر بیفتد. به همین دلیل رستوران ها بیشتر از این رنگ ها استفاده می کنند.
 
در استفاده از این رنگ ها باید بسیار مراقب باشید زیرا رنگ های گرم نور زیادی را منعکس می کنند و چشم را تحریک می کنند. در نتیجه منجر به ناراحتی چشم ها می شوند. اگر رژیم دارید و کالری غذاها را محاسبه می کنید شاید دلتان نخواهد که از این رنگ ها در آشپزخانه خود به کار ببرید.

تاثیر رنگ قرمز

رنگ قرمز، رنگی مهیج و دارای انرژی زیادی است. استفاده از این رنگ فضا را کوچکتر و صمیمی تر نشان می دهد، از این رو باید در استفاده از کاغذ دیواری قرمز رنگ در فضاهای کوچک احتیاط کنید.

همچنین توجه داشته باشید که رنگ قرمز باعث افزایش اشتها و سطح انرژی می شود به همین علت برای استفاده در اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب است.

پوستر دیواری

تاثیر رنگ نارنجی

نارنجی دارای حس ماجراجویی و جنب و جوش است و باعث ایجاد شور و هیجان در شما میشود. از دیگر تاثیرات رنگ نارنجی ایجاد حس جوانی و سرزندگی میباشد در نتیجه برای استفاده در باشگاه‌های ورزشی و محیط ‌های کار خلاق گزینه مناسبی است.

تاثیر رنگ زرد

زرد، رنگ زندگی است. این رنگ گرمای خورشید را برای شما تجلی میکند و بسیار نشاط آور و زندگی بخش است. زرد همچنین باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در شما می شود. از پوستر دیواری زرد رنگ می‌توان در فضاهای کم نور مثل راهرو‌ها و ورودی‌ها بهره گرفت.

روانشناسی تاثیر رنگ‌های سرد

این رنگ‌ها شامل رنگ‌های آبی، سبز، بنفش هستند. اثر این رنگ‌ها نقطه مقابل رنگ‌های گرم است، فعالیت متابولیسمی بدن را کند می‌کند و حس آرامش و آسودگی را القا می‌کند.

تاثیر رنگ آبی

رنگ آبی حس تسکین و آرامش را به شما القا میکند در نتیجه بهترین انتخاب برای استفاده در فضای اتاق خواب میباشد. هم چنین از این رنگ میتوانید در فضاهایی که نیاز به تمرکز بالاییی دارند نیز استفاده کنید.

پوستر دیواری

تاثیر رنگ سبز

رنگ سبزانرژی موجود در طبیعت را  به شما القا می‌کند. این رنگ دارای حس طراوت، پاکیزگی و رویش است. از این رنگ کاغذ دیواری میتوانید دراتاق مطالعه و اتاق خواب استفاده کنید.

پوستر دیواری

تاثیر رنگ بنفش

بنفش رنگی سلطنتی است و حس ارزشمندی، غرور و همچنین تجمل گرایی را القا می کند. به همین علت استفاده از کاغذ دیواری به این رنگ در فضاهای تجملاتی گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.

روانشناسی تاثیر رنگ‌های خنثی

رنگ‌های خنثی گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون منازل می‌باشند. این دسته از رنگ‌ها این اجازه را به شما می دهند تا از هر رنگی که مایل باشید در کنار این رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ‌های خنثی شامل رنگ های سفید، خاکستری، بژ، طوسی و نقره‌ای می شوند.

کلام پایانی در ارتباط با تاثیر رنگ ها

همانطور که متوجه شدید، هر طیف رنگ، تاثیر مخصوص به خود را خواهد گذاشت. اثر روانشناسی تاثیر رنگ های مختلف بر روحیات انسان موضوعی ثابت شده است. به همین جهت از این پس با دقت بیشتری پوستر دیواری سالن پذیرایی، پوستر دیواری اتاق خواب، پوستر دیواری پشت تلویزیون و ... را انتخاب نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()