شماره تماس : 09128443227

با طراحی داخلی در چند کشور دنیا سفر کنیم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 23 تير 1400 در ساعت 18 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با طراحی داخلی در چند کشور دنیا سفر کنیم

به هر کشوری در دنیا سفر کنید، با یک سبک دکوراسیون داخلی خاص که بر پایه فرهنگ و هنر آن کشور شکل گرفته، مواجه می شوید. بسیاری از این سبک ها به خاطر محبوبیت و هارمونی زیبایی که دارند، در کشورهای دیگر نیز استفاده می شوند که البته نام و نشان خاص آن کشور همیشه همراه آن سبک خواهد بود.

 

استفاده از این سبک های متنوع در ایران باعث می شود که با نگاه کردن به آنها در خانه خود به کشور صاحب سبک سفر کنید. متناسب با سلیقه و علاقه خود می توانید این طرح ها را برای محل زندگی خود انتخاب کنید. در این مقاله سبک های مختلف دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف جهان را به شما معرفی می کنیم.

سبک ایرانی دکوراسیون داخلی

برای شروع چرا راه دور برویم، ایران به خاطر فرهنگ غنی خود ویژگی های خاصی در دکوراسیون داخلی به ویژه در دوران معاصر دارد. ویژگی هایی مانند ایوان های رفیع، فرم درست پوشش، محاسبات دقیق در طراحی و نمادهای ساده ای که در کمال سادگی، بسیار زیبا می باشند.

سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

اگر چند فیلم ژاپنی دیده باشید، قطعا تصویری از دکوراسیون داخلی ساده و دور از شلوغی ژاپنی ها در ذهن خود دارید. میراثی که همچنان نیز در خانه های مدرن ژاپنی به چشم می خورد. از خصوصیات بارز این سبک حذف جزئیات تا حد امکان، مرتب بودن اشیاء و سادگی است. عناصر خیلی زیادی در این سبک دیده نمی شود ولی میزهای کوتاه، اتاق های پوشیده از تاتامی و رنگ های طبیعی و خنثی، جزء بخش های جدانشدنی این سبک هستند.

 دکوراسیون کشورهای مختلف دنیا

دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف

مراکش سبکی بر پایه رنگ فیروزه ای

برعکس سادگی و آرامش سبک ژاپنی، در دکوراسیون داخلی مراکشی، نوعی شور و هیجان به وسیله عناصر مختلف به انسان منتقل می شود. رنگ فیروزه ای رنگ غالب این سبک بوده ولی رنگ های مکمل مانند زرد و قهوه ای نیز جذابیت آن را افزایش می دهد. عناصر منحصر به فرد آن ظروف سنگی، فانوس، آثار فلزی می باشد. طراحان در این سبک معمولا از مبلمان منبت کاری شده و مشبک استفاده می کنند.

محیط خانه جایی است که زمان زیادی را در آن می گذرانیم، پس بهتر است به چیدمان و دکوراسیون محیط اطراف خود بیشتر اهمیت دهیم. اینکه شکل معماری منزل یا محیط دفتر کار شما به چه صورت است در انتخاب یک دکوراسیون مناسب بسیار تاثیر دارد.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

چینی ها به جریان انرژی در  خانه بسیار اهمیت می دهند، از اینرو به قراردادن هر وسیله در جای مناسب خود دقت می کنند. یکی از تفاوت های اساسی دکوراسیون سبک چینی با دیگر سبک ها استفاده از اصول فنگ شویی می باشد.

 دکوراسیون کشورهای مختلف دنیا

دکوراسیون داخلی چینی

فنگ شویی به طور خلاصه به برقراری تعادل میان انرژی ها گفته می شود. انرژی آب،آتش،چوب، فلز و خاک از جمله این انرژی ها هستند. رنگ هایی که در دکوراسیون چینی به وفور استفاده می شود، رنگ هایی مثل طلایی، زرد، قرمز و مشکی هستند. بامبو تنها گیاهی است که در همه خانه های چینی جزئی مهم از دکوراسیون خانه محسوب می شود. چینی ها نیز مانند بیشتر سبک های شرقی از انباشتگی و بی نظمی پرهیز می کنند.

سبک مصری در دکوراسیون داخلی

همانطور که می دانید مصر دارای تمدنی بزرگ و با قدمت چندین هزارساله است. در دکوراسیون داخلی سبک مصری بازتاب گذشته این کشور قابل مشاهده است. استفاده از نقاشی ها در این سبک بسیار به چشم می خورد.

دکوراسیون کشورهای مختلف دنیا

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد شهر نشین در خانه های کوچک زندگی می کنید، بهتر با انتخاب های هوشمندانه بیشترین بهره را از فضای کوچک اتاق ها و قسمت پذیرایی خانه ببرید. بهره گرفتن از سبک های مختلف طراحی داخلی کشورهای مختلف می تواند برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک  الهام بخش باشد.

دیوارها مهمترین قسمت خانه شما

 بسیاری از افراد سعی می کنند با انتخاب رنگ های متنوع زیبایی خانه خود را دوچندان کنند. بعضی نیز با دیوارپوش های طرح دار خانه خود را آراسته می کنند. دیوارپوش هایی مانند کاغذ دیواری، پوستر دیواری و طرح های چوبی و غیره... .

پوسترهای دیواری امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. اینکه شما بتوانید طرح های متنوعی که با کمک تکنولوژی روی کاغذ آورده شده است را در دیوار خانه خود نصب کنید، بسیار هیجان انگیز است. تنوعی بی اندازه در پوستر دیواری باعث شده، دیگر انواع دیوارپوش ها از میدان خارج شوند.

 دکوراسیون کشورهای مختلف دنیا

پوستر سه بعدی

پوستر سه بعدی پنجره ای رو به دنیایی تازه

در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، بیشتر تصاویر و نقاشی ها دارای دو بعد هستند. اما تصاویر سه بعدی چند سالی است که در اماکن مختلف به چشم می خورند. از تبلیغات محیطی برند های بزرگ گرفته تا نقاشی هنرمندانی که با کمک قلم و یا ابزارهای دیجیتال آثاری سه بعدی و زنده را به نمایش می گذارند. حال در محیط خانه نیز  با پوستر سه بعدی می توانید واقعیت بیشتری به دیوار خانه خود ببخشید. اینکه تصاویر در دیوار شما به صورت سه بعدی به نمایش در بیایند، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

با پوستر دیواری طبیعت، تازگی را تماشا کنید

همه ما از تماشای مناظر طبیعی لذت می بریم. بیشتر اوقات برای فرار از روزمرگی و فضای بی روح شهری به نزدیکترین طبیعت پناه می بریم، تا از نظر روحی دوباره شارژ شویم. پوستر دیواری طبیعت برای همین منظور طراحی شده است تا با نصب آن بر روی دیوار خانه خود احساس کنیم هر روز در طبیعت هستیم. پوستر طبیعت دارای تنوعی زیادی مانند مناظر دریا، جنگل و گل ها می باشد.

دکوراسیون کشورهای مختلف دنیا

علاوه بر این پوستر سه بعدی طبیعت  نیز تولید شده است که موجب زنده بودن طبیعت بر روی دیوار خانه شما می شود. و با تماشای آن تصور می کنید که پنجره ای بزرگ به سوی طبیعت در خانه خود دارید.

محبوبترین پوسترهای سه بعدی

پوسترهای سه بعدی انواع مختلفی دارند و هر روز به تنوع طرح های آن نیز افزوده می شود. طرح های طبیعت، طرح های سه بعدی یا دو بعدی، طرح های رنگی و پوستر سه بعدی لاکچری از انواع آن می باشند. پوستر سه بعدی لاکچری به شما احساس ثروت را منتقل می کند. با نصب پوستر سه بعدی لاکچری، فارغ از اینکه در چه محله و شهری زندگی می کنید، تصور خواهید کرد که انسان ثروتمندتری هستید. 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()