شماره تماس : 09128443227

تفاوت بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 18 آذر 1399 در ساعت 17 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر شما هم قصد دارید تا به زودی دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید پیشنهاد می کنیم ابتدا با تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری آشنا شوید. اغلب مردم با کاغذ دیواری به عنوان اولین دیوارپوش موجود در صنعت دکوراسیون داخلی آشنا هستند، اما اطلاعات چندانی در خصوص پوستر دیواری ندارند و تصور می کنند پوستر نیز گونه ای جدید از انواع کاغذ دیواری است. چنین تصوری باعث شده است این محصول جدید را با عناوین خاصی همچون کاغذ دیواری پوستری نیز بشناسند.

مقاله ای که هم اکنون در حال مطالعه آن هستید با هدف بررسی تفاوت های پوستر دیواری و کاغذ دیواری تنظیم شده است. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید هر کدام از محصولات موجود در زیرمجموعه پوستر و یا کاغذ دیواری از مطالعه چنین مقالاتی غافل نشوید. جهت انجام یک خرید اصولی و هوشمندانه و همچنین جهت ایجاد یک دکوراسیون زیبا در ساختمان خود با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

پوستر دیواری رودخانه در جنگل

تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

باید گفت که پوستر دیواری و کاغذ دیواری، هر دو از یک صنعت مشابه نشات می گیرند. عملکرد هر کدام از آن ها با پوشش دیوارهای داخلی در ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی آغاز می شود، اما به این امر محدود نمی شوند و در دیزاین ایجاد شده با یگدیگر تفاوت دارند. این امر به طراحی ویژه هر کدام از آن ها باز می گردد. این ویژگی مهم ترین عامل  فرق پوستر دیواری و کاغذ دیواری است.

تفاوت دوم بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری را می توان در محدوده پوشش دهی هر یک از آن ها جست و جو کرد. محدوده پوشش دهی به بخش هایی از دیوارهای داخلی گفته می شود که توسط دیوارپوش های مورد نظر پوشش یافته اند.

این ویژگی و تفاوت آن ها را در بخش های بعدی دنبال خواهیم کرد. از قیمت و میزان تاثیر گذاری محصولات این صنایع نیز می توان به عنوان دیگر ابعاد تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری نام برد. تمامی این مباحث را در ادامه به صورت تفصیلی تشریح خواهیم کرد.

تفاوت در طراحی پوستر دیواری و کاغذ دیواری

مهم ترین مسئله ای که افراد را به خرید پوستر دیواری و یا کاغذ دیواری سوق می دهد تفاوت در طراحی و پترن های بکار رفته در تولید آن هاست. طراحی پوستر بدین صورت است که یک تصویر خاص را با موضوعی ویژه ارائه می کند، اما کاغذ دیواری بدین صورت نیست و یک تصویر خاص با قالب های کوچک تر به صورت تکراری در سطح محصول مشاهده می شوند.

به عنوان مثال پوستر دیواری گل ارائه کننده یک طرح زیبا از گل های طبیعی و یا فانتزی است که در سراسر تصویر به چشم می خورند و جنبه تکراری ندارند. کاغذ دیواری طرح گل بدین صورت نیست و تصویری از یک گل در سراسر محصول به چشم می خورد؛ به نحوی که تصویر گل در تمامی سطح یک محصول از یک اندازه و یک زاویه واحد برخوردار است.

تفاوت در طراحی، ایجاد تغییرات مختلف در دیزاین داخلی را نیز به دنبال دارد. اصولا کاغذ دیواری با تغییرات بسیار زیاد و چشم گیر در فضا همراه نیست، اما پوستر دیواری و بخصوص پوستر دیواری سه بعدی می تواند تغییرات محسوسی در فضای داخلی ساختمان ایجاد نماید.

تفاوت در محدوده پوشش دهی پوستر دیواری و کاغذ دیواری

تولید و فروش پوستر دیواری با هدف طراحی یکی از دیوارهای داخلی صورت می گیرد، اما از کاغذ دیواری برای پوشش بخش قابل توجهی از دیوارها استفاده می شود. اگر بخواهید اغلب دیوارها را با استفاده از پوستر پوشش دهید صحنه های ناخوشایندی در فضای داخلی ایجاد خواهید کرد. در مقابل استفاده محدود از کاغذ دیواری نیز با عدم ایجاد تغییرات محسوس در فضا همراه خواهد بود.

قواعد دکوراسیون داخلی بر این عقیده است که در یک فضای خاص صرفا باید از یک پوستر استفاده کرد و سایر دیوارها را با استفاده از کاغذ دیواری مناسب پوشش داد. بر طبق این قواعد بخش محدودی از دیوارها نیز باید بدون دیوارپوش باقی بمانند تا از شلوغ شدن فضا جلوگیری به عمل آید.

به عنوان مثال باید پذیرایی را با خرید پوستر دیواری برای پذیرایی و کاغذ دیواری مناسب طراحی نمود. خرید پوستر دیواری گل یکی از متداول ترین اقداماتی است که در راستای تکمیل طراحی داخلی در بخش پذیرایی استفاده می شود. پوستر دیواری طبیعت نیز انتخاب مناسبی است. پوستر دیواری لاکچری و یا پوستر دیواری چهره انسان نیز در سالیان اخیر رواج بسیاری یافته اند.

برای اتاق خواب نیز باید از پوستر و کاغذ دیواری مناسب استفاده نمود. خرید پوستر سه بعدی یکی از بهترین پیشنهاداتی است که برای ایجاد تحولات محسوس در اتاق خواب ها ارائه می شود. یکی از دیوارها را با استفاده پوستر پوشش داده و سایر دیوارها را با کاغذ دیواری طراحی کنید.

پوستر دیواری شکوفه صورتی

تفاوت قیمت بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری

همانگونه که در مباحث بالا بیان کردیم از پوستر  برای پوشش بخش های محدودی از دیوارهای داخلی استفاده می شود. این امر باعث شده است خرید پوستر در مقایسه با خرید کاغذ دیواری مقرون به صرفه تر باشد.

از آنجا که اغلب افراد ترجیح می دهند پس از مدت چند سال، پوستر دیواری را تعویض کنند، بنابراین شاهد عرضه انواع محصولات این صنعت با قیمت های کمتر هستیم. در واقع اغلب افراد می خواهند کاغذ دیواری برای سالیان متوالی بر روی دیوار باقی بماند و به همین علت از جنس های گران قیمت و با کیفیت بسیار بالا استفاده می کنند.

قیمت پوستر دیواری در اغلب اوقات کمتر است و با توجه به کم بودن فضایی که پوشش می دهد یک خرید مقرون به صرفه را برای شما به دنبال خواهد داشت. امروزه اغلب افرادی که قصد دارند با هزینه های کمتر، طراحی داخلی را تکمیل کنند به خرید پوستر دیواری روی می آورند بی آنکه سایر دیوارها را با استفاده از کاغذ دیواری پوشش دهند.

تفاوت در میزان تاثیر گذاری بر فضا

این نکته را در مباحث قبل نیز توضیح دادیم. گرچه پوستر دیواری فضای کمتری را در دکوراسیون داخلی اشغال می کند، با این حال به علت ارائه یک موضوع خاص و رنگ بندی های متعدد و متنوع، بیش از کاغذ دیواری در معرض توجه خواهد بود.

در واقع اگر یک فضا را با رول های زیادی از کاغذ دیواری پوشش دهیم و تنها از یک پوستر خاص همانند پوستر گل استفاده کنیم، مخاطبان به پوستر مورد نظر و طراحی آن بیش از کاغذ دیواری های موجود توجه خواهند کرد و حتی ممکن است تا مدتها متوجه کاغذ دیواری های بکار رفته در فضای داخلی نشوند.

پوستر دیواری طبیعت زیبا و بکر

پوستر دیواری بهتر است یا کاغذ دیواری؟

پس از مطالعه این مباحث ممکن است این سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که اکنون کدامیک از این محصولات را بخریم؟ نمی توان یک پاسخ کلی به این سوال داد، چرا که همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

در کل اغلب طراحان داخلی عقیده دارند خرید پوستر دیواری و به خصوص خرید پوستر سه بعدی برای ساختمان های امروزی و مدرن حائز اهیمت است، اما در ساختمان های کلاسیک توصیه به خرید کاغذ دیواری های گران قیمت و اشرافی همانند طرح های داماسک دارند.

در هر صورت بهتر است پیش از خرید با یک طراح حرفه ای در این خصوص مشورت کنید. ناگفته نماند که شرکت دکور تک نیز در راستای رفع این مسائل، گروه مشاوره رایگان را راه اندازی کرده است.

شما می توانید با شماره تلفن های درج شده در این وب سایت تماس گرفته و سوالات خود را در خصوص انواع پوستر و کاغذ دیواری، تفاوت های آن ها و خرید یکی از محصولات مناسب در این صنعت مطرح نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()