شماره تماس : 09128443227

چگونه تابلو نقاشی به اندازه دیوار خانه داشته باشیم؟ | دکور تک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 4 مهر 1400 در ساعت 12 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از تابلو نقاشی یکی از مواردی است که در دکوراسیون داخلی منزل معمولا فراموش می شود اما یکی از زیبا ترین ابزارهایی است که می توان با استفاده از آن در کنار سایر لوازم و وسایل منزل فضایی شیک و چشم نواز ایجاد نمود پوستر دیواری میباشد همچنین تابلوهای نقاشی یک اثر هنری جان بخش هستند که می توانند به دکوراسیون منزل شما شخصیت دهند و نظر بینندگان را به خود جلب نمایند. برای استفاده از این تابلوها ایده های متفاوتی وجود دارد اما باید به سایز آن ها توجه نمود و ابعاد تابلو را متناسب با فضا انتخاب کرد.

 

تاثیر تابلوها در زیبایی خانه

تابلوهای نقاشی بسیار زیبا هستند و می توان از آن ها به عنوان یک منبع الهام بخش در چیدمان و تزئین دکوراسیون منزل استفاده نمود. اما از آنجایی که قیمت پوستر دیواری به مراتب از نقاشی ها کمتر است استفاده از این محصول توصیه می شود. تابلوهای نقاشی کانون توجه در هر خانه ای هستند و با توجه به اینکه دکوراسیون و چیدمان منزل می تواند احساسات افرادی که در آن زندگی می کنند را تحت تاثیر قرار دهد، از این رو باید در انتخاب ترکیب دکوراسیون و تناسب ابعاد و طرح و رنگ تابلوها توجه نمود. برای این منظور کافی است که میان رنگ تزئینات و اشیا داخل منزل با تابلوها هارمونی خاصی ایجاد کنید.

در انتخاب تابلو نقاشی برای دیوارهای منزل به چه مواردی باید دقت نمود؟

  • سالن پذیرایی و بر روی دیوار پشت مبل یا کاناپه بهترین محل برای نصب تابلو نقاشی است. البته باید به اندازه تابلو توجه نمود که بزرگ تر از طول مبل نباشد.
  • هنگامی که می خواهید از چندین تابلو در کنار یکدیگر استفاده کنید بهتر است برای حفظ توازن میان تابلوها، آنهایی که دارای طرح و رنگ روشن تر هستند در بالا و تابلوهای تیره در قسمت پایین قرار بگیرند تا جلوه بیشتری داشته باشند.
  • تعادل و حفظ هارمونی در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد و باید تابلوی نقاشی را انتخاب نمود که متناسب با سایر وسایل منزل باشد. به عبارتی طرح و رنگ تابلو نباید خیلی هیجان انگیز و یا خیلی بی روح باشد.
  • تابلوهای عمودی گزینه مناسب تری برای دیوارهای کوتاه هستند و موجب می شوند که دیوارها بزرگتر از آنچه که هستند نمایش داده شوند.
  • بهتر است در بخش هایی از منزل که یکی از دیوارها با پوستر دیواری پوشش داده شده است از تابلو نقاشی استفاده نشود، زیرا موجب می شود که فضا خیلی شلوغ به نظر برسد. استفاده از تابلوهای نقاشی در دیوارهای ساده جلوه و زیبایی بیشتری خواهد داشت.
  • اندازه تابلو نقاشی باید کاملا متناسب با اندازه دیوارهای منزل باشد، به این صورت که برای دیوارهای کوچک از تابلوهای کوچک و برای دیوارهای بزرگ از تابلوهای بزرگ استفاده شود.

 

خرید تابلو نقاشی برای دکوراسیون داخلی منزل

  • هر چند که امروزه استفاده از پوسترهای دیواری با طرح و رنگ زیبا بسیار رواج یافته است و طرفداران بسیاری دارد. اما همچنان با استفاده از تابلوهای نقاشی در سایر بخش های منزل می توان محیطی روح بخش و زیبا ایجاد نمود. بنابراین برای داشتن خانه ای دلنشین و جذاب باید از هر یک از المان ها و اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی به بهترین شکل ممکن استفاده نمود. تابلوهای نقاشی مدرن با طرح های خلاقانه می توانند فضایی متفاوت در خانه ایجاد کنند. البته باید در هنگام خرید تابلو نقاشی به ابعاد و طرح و رنگ آن توجه نمود که متناسب با رنگ دیوارها و پوسترهای دیواری باشد.
  • در صورتی که اکثر وسایل منزل خود را از رنگ های گرم و اصلی انتخاب کرده اید بهتر است که تابلوهای نقاشی با روشن ترین و کم رنگ ترین رنگ ها را انتخاب کنید تا جلوه خاصی داشته باشد. اما در فضاهایی که دکوراسیون داخلی آن ها به رنگ سرد و خنثی هستند تابلوهای نقاشی با تم گرم بیشتر خودنمایی می کنند. 
  • علاوه بر این لازم است که حتما پیش از سفارش تابلو با طرح مد نظر به یک فروشگاه معتبر ابعاد دیوار را اندازه بگیرید تا بتوانید اطمینان حاصل نمایید که سایز تابلو با آن مطابقت دارد. زیرا در غیر اینصورت مجبور می شوید که مجددا هزینه ای را برای طراحی و تولید یک تابلو نقاشی جدید بپردازید.

 

سخن پایانی

همانطور که در بالا اشاره شد با نصب تابلوهای متنوع و جذاب می توان فضایی زیبا و با شکوه خلق کرد. توجه داشته باشید که لزومی ندارد که تابلوها حتما گران قیمت و خیلی خاص باشند. با چندین تابلو نقاشی ساده زیبا و کوچک و یا یک تابلو نقاشی بزرگ با طرح و رنگ خاص می توان در دکوراسیون داخلی منزل تغییر چشمگیری را ایجاد نمود و زیبایی خانه را دو چندان کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()