شماره تماس : 09128443227

مزایا و معایب پوستر دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 30 شهریور 1400 در ساعت 17 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای دکوراسیون داخلی منزل و زیبا سازی فضای آن گزینه های مختلفی وجود دارد اما یکی از آسان ترین و سریع ترین روش ها برای پوشش دیوارها استفاده از پوستر دیواری میباشد که پوستر دیواری خود مزایا و معایبی دارد. پوسترهای دیواری مکملی عالی برای کاغذهای دیواری هستند و می توانند جذابیت محیط را دو چندان نمایند. به همین دلیل در بازسازی منزل امروزه خیلی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه بیشتر به معرفی مزایا و معایب استفاده از پوستر دیواری می پردازیم.

6 مورد از مزایای پوستر دیواری

پوستر دیواری دارای مزایای بسیاری میباشد که ما تعدادی از این مزایا را برای شما آورده و شرح داده ایم :

  • ماندگاری بالا
  • برخورداری از رنگ ثابت
  • قابلیت شست و شو
  • نصب سریع و آسان
  • مقرون به صرفه
  • چاپ طرح و مدل دلخواه

ماندگاری بالا

ماندگاری و طول عمر بالا از مهم ترین ویژگی ها و مزایای پوسترهای دیواری در دکوراسیون داخلی است. با توجه به اینکه پوسترهای دیواری ماندگاری بالایی دارند باید در انتخاب طرح و رنگ آن ها بیشتر دقت نمود. این پوسترها موجب می شوند که فضا دلنشین تر شود اما در صورتی که کیفیت مناسبی نداشته باشد در طولانی مدت تغییر حالت می دهد و دیگر آن حالت زیبا و براق خود را نخواهد داشت.

برخورداری از رنگ ثابت

ثبات در رنگ و عدم تغییر رنگ در طولانی مدت از دیگر مزایای این دیوار پوش ها است. همین مزیت و ویژگی موجب شده که نسبت به رنگ ها و کاغذ دیواری ها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و به یکی از محبوب ترین محصولات موجود در بازار جهت تغییر دکوراسیون داخلی منزل تبدیل شود.

قابلیت شست و شو

ذرات گرد و غبار و دود موجب می شود که دیوار پوش ها پس از مدتی تغییر رنگ دهند و تمیزی و جذابیت اولیه خود را از دست دهند. اما پوسترهای دیواری در مقایسه با کاغذهای دیواری راحت تر شسته می شوند و می توان به سادگی آن ها را نظافت نمود.

مقرون به صرفه

دیوار پوش های مختلفی وجود دارد که قیمت های بالایی دارند اما پوسترهای دیواری نسبت به سایر دیوار پوش ها دارای هزینه بسیار مقرون به صرفه ای هستند. از این رو به راحتی می توان از آن ها در محل کار یا فضای داخل منزل استفاده نمود. قیمت پوسترهای دیواری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کیفیت و جنس کاغذ، اندازه عرض پوستر، میزان ضخامت پوستر، نوع چاپ پوستر، ضد آب و رطوبت بودن پوستر دیواری، کیفیت طرح انتخابی روی پوستر و ... اشاره نمود.

نصب سریع و آسان

از دیگر مزایای استفاده از پوسترهای دیواری می توان به نصب سریع و آسان آن ها اشاره نمود. از این رو در کوتاه ترین زمان ممکن می توان با استفاده از آن ها تحولاتی اساسی در فضای منزل یا محیط کار ایجاد نمود. نصب پوسترهای دیواری نیاز به هیچ گونه ابزار خاصی ندارد و نصابان حرفه ای و مجرب می توانند به راحتی آن ها را نصب نمایند.

چاپ طرح و مدل دلخواه

هر طرح و الگویی را می توان برای چاپ بر روی پوستر سفارش داد و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. از این رو خریداران کافی است که عکس یا طرحی که مد نظر دارند و می خواهند در فضای منزل یا محیط کارشان خودنمایی کند و جلوه ای خاص به محیط بخشد را جهت چاپ بر روی کاغذ پوستر دیواری سفارش دهند تا با کیفیت و شفافیت عالی چاپ شود. پوسترهای سفارشی را می توان در هر سایز و ابعادی مناسب با فضای مورد استفاده انتخاب نمود. البته این پوسترهای دیواری در مقایسه با پوسترهای دیواری معمولی دارای قیمت بالاتری هستند.

معایب پوستر دیواری

پوسترهای دیواری پوشش دنده های بسیار عالی و بی نظیری هستند اما در کنار تمامی مزایایی که دارند دارای معایبی نیز می باشند. در واقع اگر خریداران با ویژگی ها و جنس انواع پوسترها آشنا نباشند و شناخت کافی از ترکیب رنگ و هارمونی دکوراسیون داخلی نداشته باشند قطعا در انتخاب پوستر نمی توانند هوشمندانه عمل نمایند و تصمیم صحیحی بگیرند. این موضوع باعث می شود که پوستر دیواری انتخابی پس از نصب جذابیت چندانی نداشته باشد و حتی موجب کوچک تر یا تاریک تر نشان دادن محیط شود.

 بنابراین باید در هنگام انتخاب و خرید پوستر دیواری متراژ محیط و فضا در نظر گرفته شود تا بتوان پوستری با طرح و رنگ و ابعاد متناسب انتخاب نمود و فضا را دلنشین تر و بزرگتر نشان داد. توجه داشته باشید که پوسترهای برندهای معروف و با سابقه قطعا از کیفیت، زیبایی و طول عمر بیشتری برخوردار هستند و در صورتی که از یک جنس نامرغوب باشند ممکن است نتایج پایانی چندان رضایت بخش نباشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()