شماره تماس : 09128443227

کاغذ دیواری یا پوستر دیواری؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 بهمن 1400 در ساعت 22 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه کاربرد و اهمیت طراحی داخلی فضاها بر کسی پوشیده نیست. یکی از این جنبه‌ها که در طراحی داخلی نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، نما و طرح دیوار است. خرید کاغذ دیواری و پوستر دیواری از جمله مواردی است که ذهن بیشتر افراد را هنگام طراحی و سپس خرید پوشش برای دیوار درگیر می‌کند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی کلی به طراحی با پوستر دیواری و کاغذ دیواری داشته باشیم و تفاوت‌های این دو را با هم مرور کنیم.

پوستر دیواری در منازل

داشتن محل کار و خانه‌ای با پوستر دیواری هایی که هم مقرون‌ به‌ صرفه و هم اصیل باشند، می‌تواند فوق العاده به نظر برسد. پوستر دیواری‌ها می‌توانند برای هر نوع کاربری و سلیقه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال فردی که به ورزش علاقه دارد میتواند دیوارهای اتاق را با پوستر دیواری اسپرت بپوشاند.

پوستر دیواری
پوستر دیواری‌ها با رنگ ها و طرح‌های مختلفی که دارند، می‌توانند انرژی و ظاهر خانه را به طور کلی تغییر دهند. مثلا پوستر دیواری نستعلیق می‌توانند به عنوان قطعه‌ای هنری برای منحصر بفرد ساختن نمای داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

پوستر دیواری

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری

باید گفت که پوستر دیواری و کاغذ دیواری، هر دو از یک صنعت مشابه نشات می گیرند. عملکرد هر کدام از آن ها با پوشش دیوارهای داخلی در ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی آغاز می شود، اما به این امر محدود نمی شوند و در دیزاین ایجاد شده با یگدیگر تفاوت دارند. این امر به طراحی ویژه هر کدام از آن ها باز می گردد. این ویژگی مهم ترین عامل  فرق پوستر دیواری و کاغذ دیواری است.

تفاوت دوم بین کاغذ دیواری و پوستر دیواری را می توان در محدوده پوشش‌دهی هر یک از آن ها جست و جو کرد. محدوده پوشش دهی به بخش هایی از دیوارهای داخلی گفته می شود که توسط دیوارپوش های مورد نظر پوشش یافته اند.

از قیمت و میزان تاثیر گذاری محصولات این صنایع نیز می‌توان به عنوان دیگر ابعاد تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری نام برد. تمامی این مباحث را در ادامه به صورت تفصیلی تشریح خواهیم کرد.

از دیگر تفاوت این دو می‌توان گفت که کاغذ دیواری ها در اندازه های استانداردی ساخته شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را در الگوهای سفارشی با مقیاس یا تغییر، رنگ داد. این درحالتی است که پوستر دیواری می‌تواند برای انواع طرح‌های مختلف طراحی شوند.

در ادامه در مورد دیگر تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری خواهیم پرداخت.

  • قیمت

یکی از مهم‌ترن تفاوت‌های کاغذ دیواری و پوستر دیواری، قیمت آن‌هاست. اغلب اوقات افراد به دنبال راه‌هایی برای تغییر دکوراسیون داخلی با صرف کم‌ترین هزینه هستند. خرید پوستر دیواری می‌تواند انتخاب بسیتر مناسبی برای این نوع افراد جهت تغییر دکوراسیون منازل، ادارات، شرکت ها و دفاتر باشد.

یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت پوستر دیواری ها نوع متریال به کار رفته در ساخت آن است.

قیمت پوستر دیواری ها با توجه به کیفیت و جنس کاغذی که دارند مشخص می‌شود. موارد زیر می‌توانند بر روی قیمت پوستر دیواری تاثیر گذار باشند:

  • ضد آب و رطوبت بودن پوستر دیواری
  • میزان ضخامت پوستر دیواری
  • اندازه عرض پوستر دیواری
  • نوع چاپ پوستر دیواری
  • کیفیت طرح انتخاب شده روی پوستر دیواری

 پوستر دیواری

  • طرح

پوستر دیواری ها نسبت به کاغذ دیواری ها دارای تنوع و رنگ بندی متفاوتی هستند که مناسب برای انواع سلیقه و روحیات می‌باشد.

مزایا و معایب پوستر دیواری

تا به این لحظه در مورد مزایای پوستر دیواری ها بسیار بحث کردیم ولی با این حال در صورتی که با انواع آن‌ها آشنا نباشیم و انتخاب نادرستی انجام ندهیم، خرید پوستر دیواری می‌تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین معایب پوستر دیواری ها، تاثیر آن در بزرگ یا کوچک نشان دادن نمای داخلی خانه است.

در صورتی که در انتخاب پوسترها هوشمندانه عمل کنید به طور مثال متراژ محیط و فضا در نظر گرفته شود، می‌توانند در عمق بخشیدن و بزرگتر جلوه دادن خانه نقش موثری داشته باشند. پیشنهاد میکنیم مقاله " چگونه خانه کوچک را با پوستر دیواری بزرگ کنیم؟ " را مطالعه نمایید.

  • ثبات در رنگ

پوستر دیواری ها به نسبت کاغذ دیواری ها، طی زمان طولانی می‌توانند کیفیت و رنگ چاپ شده را حفظ کنند. ثبات در رنگ و کیفیت پوستر دیواری باعث شده برخی از افراد خرید و استفاده از پوستر دیواری ها را به کاغذ دیواری ترجیح دهند.

پوستر دیواری

  • قابلیت شست و شو

از دیگر مزایای پوستر دیواری ها به نسبت کاغذ دیواری ها قابلیت شست و شوی آن‌ها می‌باشد. پوستر دیواری ها به راحتی شسته می‌شوند و نظافت آن‌ها نسبت به کاغذ دیواری در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

  • نصب آسان

پوستر دیواری ها را می‌توان به راحتی و بدون نیاز به ابزاری خاص روی دیوار نصب کرد.

پوستر دیواری

کلام پایانی

با توجه به اینکه نما و طرح دیوار منازل یا هر محیط، یکی از عوامل مهم در زیبا به نظر رسیدن آن محیط است، اینکه کدام پوشش میتواند برای دیوار مناسب باشد میتواند سوال جالبی برای همه باشد. در این مقاله درمورد اینکه پوستر دیواری انتخاب مناسب تری است یا کاغذ دیواری توضیح دادیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()